In transit

Schermafbeelding 2013-03-23 om 02.21.11Na ruim 11,5 uur om iets na 7 op de zaterdagochtend zijn we geland op Hong Kong Airport. Wat een gare vlucht, jakkie! Normaal vermaak ik mijzelf altijd in het vliegtuig met films kijken en zo nu en dan slapen, maar deze keer was het anders: het was abnormaal koud, mijn (droge) ogen konden 1,5 uur film net aan (Rise of the Guardians is trouwens een aanrader), slapen lukte voor geen ene millimeter en meh, het eten was ook niet om naar huis te schrijven. Ik kan “seafood congee” absoluut niet aanraden(!) en zeker niet als ontbijt. Maar ach, I’m safe en het vliegtuig hoefde geen capriolen uit te halen als in ‘Flight’.. waar ik stiekem toch een beetje op hoopte (maar dan wel met een happy ending natuurlijk).

Het vertrek vanuit Nederland verliep overigens ook voorspoedig, de 4 overtollige kilo’s heeft papa weten te verdelen over handbagage, dus alles was good to go! Het is toch niet zo gemakkelijk om kleding en benodigdheden voor 5 maanden in 20 kilo te stoppen (ook al “zijn heel veel dingen daar wel te kopen”). Ik voorzie een groot bagage management op de terugweg!

Anyhow, voor nu moet ik mij een paar uur zien te vermaken in HK, voldoende tijd om echt iets te doen is er niet (bijvoorbeeld naar het vasteland gaan); althans ik vind het zonde om voor een (te) korte tijd weg te gaan. Er schijnt echter een grote tempel in de nabijheid van de airport te zijn, maar daar heb ik geen behoefte aan met mijn gare kop; ik zit wel lekker hier. Om 11.20 vertrekt mijn vlucht naar eindbestemming Fukuoka, waar ik om 15.35 zal aankomen als alles vlot verloopt!

Voor nu: slaap lekker Nederland!

6 thoughts on “In transit

  1. Je hebt ook pantoffels gekregen, jeeeh! Daar heb je op Lisa’s kot al goed aan kunnen wennen he! Je zal wel in Fukuoka zitten zodra je dit leest. Hopelijk is het weer daar beter dan hier, want hier sneeuwt het voor de 673927de keer deze winter. Groetjes van ons uit Gent.

    • Hihi nee die sloffen heb ik zelf het vliegtuig ingenomen! Ik draag nu wel de sloffen der sloffen; een leren paar, woo! Het was inderdaad wel even wennen aan het weer.. had het meteen benauwd (terwijl het maar 14-15 graden was) 🙂

  2. Hey lieverd, ondanks de tegenvaller op de “1e” vliegreis, ben ik blij dat je veilig bent aangekomen. Enjoy en a safe flight voor nu of straks (? 😉 ben ff de weg kwijt qua onze tijd en die van jou hihi). Big hugs & kisses!!

Leave a comment