Hanami <3

Image

Klik op afbeelding voor video! WATCH IN HD 🙂

花見, oftewel ‘hanami’ oftewel ‘(sakura) flower viewing’ is booming business in Japan tijdens de lente. Dit jaar bloeiden ze eerder dan normaal, waarschijnlijk door de veranderingen in het klimaat. In Fukuoka is het hoogtepunt afgelopen weekend geweest, en vandaar dat ik gisteren samen met Karin kersenbloesems ben wezen kijken (en fotograferen natuurlijk!).

24 maart - cherry blossomsOndanks de aangename sfeer en mooie bloeiende sakura, moet ik eerlijk zeggen dat ik het verder ook niet zó bijzonder vond, of hoe moet ik het zeggen, ik had er ‘meer’ van verwacht. Zoals van veel mooie plekken, zijn de foto’s van anderen (in tijdschriften of pamfletten o.i.d.) altijd mooier dan wanneer je zelf een foto maakt (waarom is die van mij niet zo mooi belicht?! waar zijn al die vol bloeiende bomen?? je kent het zelf waarschijnlijk wel). Het weer speelde ook niet erg mee trouwens, in de ochtend scheen het zonnetje aan de blauwe lucht, maar naarmate de dag vorderde verdween deze achter de wolken en werd het grijs en koud, meh! Wat ook jammer was, dat ik niet echt van de sfeer kon meesnoepen zoals de Japanners deden met hun picknickkleedjes, barbeque’tjes en de nodige biertjes; dat zag er zo gezellig uit! Echt heel knus en mensen vermaakten zich echt met z’n allen 🙂 Karin en ik daarentegen voldeden met onze Mister Donut donuts op een bankje onder een niet-sakura-boom, ook erg gezellig overigens!

24 maart - cherry blossomsOm in positieve sferen te blijven: Ik kan iedereen aanraden om ooit eens een keer naar Japan te gaan tijdens de lente om de sakura te bewonderen – sowieso moet je toch wel eens in je leven naar dit geweldige land gaan: het is echt wel prachtig! En hoe geweldig is het om je tussen de Japanners te wurmen om jezelf op die ene mooie plek te fotograferen, terwijl je om je heen ‘waaah, kirei!’, ‘sugooi!’, ‘ii naa~~’ hoort! ❤

I love Japan.

Note: mijn excuses voor de schokkerige beelden! ‘My inner’ cameravrouw moet zich nog ontplooien 🙂 + hoge schoenen op een wiebelig pad is ook geen succes!

6 thoughts on “Hanami <3

  1. Weer een leuke vlog joh hehe, ben echt jaloers op jouw 😮 wanneer zien we de gezellige karaoke bars en ramen shops haha ? Aaah mis zo`n kom ramen echt!

    Heel veel plezier daar !
    X

  2. T_T aquila, was je nu echt op het einde die hond aant achtervolgen?
    Kvind je ‘vlogs’ echt leuk, je bent precies een echte reporter^-^.
    sakura waren kei mooi, tof dat je je goed amuseert ginder en karen ziet er ook een hele sympathieke uit.

Leave a Reply

