Inhaalrace, stress en bijna 帰国!

ONGELOFELIJK! Mijn laatste post was alweer op 1 juni, 1 JUNI! Dat is dus bijna 2 maanden geleden… wow. Over 4 weken ben ik hier ook alweer weg. 4 WEKEN?! Whehehehe. Ik wil Japan niet verlaten… ik wil niet naar huis! Maar ik wil ook niet hier blijven, ik wil blijven reizen! If only…….

Wat heb ik eigenlijk allemaal gedaan in die afgelopen maanden? Het was voornamelijk studeren en werken aan deadlines (kuch..) (hoewel.. IK BEN BIJNA KLAAR!) maar daarnaast heb ik ook leuke dingen gedaan! (duh, alleen maar?) Maar dat komt allemaal in de loop van de komende weken aan de orde! Over een paar dagen zijn de lessen voorbij en ben ik BEVRIJD! Of ja, ik ben pas écht vrij na paper-presentatie, een paper voor Koreaans en de afscheidsceremonie.. Kan niet wachten! De afgelopen weken zijn echt stressvol geweest en kamp nu met een serieus slaapprobleem.

Ach ja, “no regrets!” is wat heb weten te appreciëren tijdens mijn verblijf hier. Dit is het leven, en we moeten niet blijven hangen in het verleden of eindeloos piekeren over negatieve dingen – shit happens, maar meer dan dat: het leven is leuk en daar moet je van genieten! Zoals Bob Marley al eens zong: “live the life you like like the life you live”. En zo is dat. Hoe veel ik soms heb kunnen mopperen of mezelf kon irriteren aan de kleine dingen hier (seriously, GRRRR), ik ben ben daarentegen wel ontzettend dankbaar voor deze ervaring en mogelijkheid. Als het overnieuw kon doen, zou ik het zo doen – al is het alleen maar voor mijn vriendinnen en de gezelligheid hier! Voor de lessen, regels, omgeving zou ik het liever aan me voorbij laten gaan.Om mezelf te verduidelijken: er is hier helemaal niks mis(!!!), maar ik heb gevoel dat het niet bij mij past (ik heb het dan over de universiteit, my love for Fukuoka is everlasting<3). MAAR! daar gaat het nu niet om! Al met al heb ik hier een ontzettend fijne tijd gehad en dat neemt niemand mij meer af :).

In ieder geval, ik heb een stuk of 6 video’s in de wachtrij staan dus voor deze 2 weken genoeg om te bekijken!

Klik op afbeelding voor video! Always better in HD ;)

Klik op afbeelding voor video! Always better in HD 😉

Ik ga weer snel aan de slag en leg de laatste handjes aan mijn paper.. waarna ik er nog 2 te gaan heb.. yep. Enjoy the video!

Leave a Reply

