Een dagje Nederland

Meer zien van Holland in Japan? Zie hier in HD!

Meer zien van Holland in Japan? Zie hier in HD!

Ik ben paar weken terug weer eventjes ‘naar huis’ gegaan. Jawel, naar Huis ten Bosch! Hoe gek klinkt dat wel niet?! Een Nederland-thema park in Japan, dat moet een grap zijn;). Ik heb er altijd al heen gewild en nu was het dan eindelijk zover! Zou ik weer even ECHT kunnen genieten van onze kaas of andere lekkernijen?! That was the question.. and to cut to the chase: kaas hadden ze wel… ja, “Gouda kaas”, cheddar, witte kaas… maar geen echte echte kaasboer te verkennen, helaas. Gelukkig kan ik mezelf over een paar weken weer vol(vr)eten met al het eten wat ik heb moeten missen (serieus).

Het was echt komisch om daar Huis ten Bosch te lopen, je ziet overal Nederlandse namen en ik begon serieus een beetje emotioneel te worden HAHAHA, niet van “I’m gonna cry now”, maar meer van: “hihihihi!”. De huizen aan het water.. echt prachtig… alles is hier 100x mooier dan in realiteit haha! Ik vroeg me wel af of er mensen woonden in die huizen… want no kidding als ze die zouden verhuren als vakantiehuisjes, dan zou dat booming business worden! Het is er ook sqeaky Japans schoon op straat en alles eigenlijk. Over het park verdeeld vind je wat eettentjes en souvenirshops met Huis ten Bosch spulletjes (Tulip!) en zelfs Nijntje ontbreekt niet. Ze hebben er ook enkele attracties (meer soort van shows), maar je hoeft niet te denken aan spannende coasters. Het hele park is meer een wandel-attractie, het is dan ook verdeeld in 5 delen geloof ik en je kan er zeker een hele dag voor uittrekken. Wat absoluut niet Nederlands was, maar desalniettemin vermakelijk, waren de dansshows. Zoooo leuk! Leuke liedjes en ze konden ook echt goed zingen! Ja, dat was denk ik mijn hoogtepunt van het park hihihi. Om weer over eten te beginnen, ik had me er ook erg op verheugd iets Nederlands te eten maar helaas, het eindigde met frietjes en een crêpe.

Daarnaast heb ik voor het eerst in mijn leven in een van die ‘canal boats’ gezeten en woo, zo leuk! (omdat het gratis was speelde natuurlijk ook een kleine rol;)). Entreeprijs voor het park + toegang tot de meeste attracties (met uitzondering van het One Piece schip) was iets minder dan 6,000 yen omgerekend 45 euro, best wel pricey voor wat je kan doen, maar toch dit is ook weer zoiets van “once in your life” (YOLO, lol) dus no biggie. Er stond serieus een heuse replica van HUIS TEN BOSCH! Ben er niet in geweest though, moest je extra voor betalen of course.

‘s Avonds werd heel het park verlicht en dat was mooi! Yay, het voelde meer als kerst, maar toch..

Leave a Reply

