Mt. Fuji!!!!!!!!!!!!!! & Tokio

Klik hier! Jaaa! In HD!:D

Klik hier! Jaaa! In HD!:D

5 juli was HET zover: we were going to climb FUJI! Hell yeaaaaaa! A dream coming true! 😀 And..

we came, saw and conquered.

Het was serieus een van de zwaarste dingen in mijn leven, maar tegelijkertijd ook een van de (OVER)WELDIGENDE dingen in mijn leven! Op een gegeven moment raak je gewoon in een soort trance (van adrenaline?) en blijf je maar klimmen, gewoon doorbijten die hap! We hadden echter wel een flinke domper met het weer.. we kregen namelijk halverwege regen en wind in combinatie met de temperatuur die zo gedaald was.. dat het echt EEN HEL werd! Ik heb het serieus nog nooit zo koud gehad in mijn leven, zo koud dat ik  het niet eens meer koud had: mijn voeten waren (dit is waarheid) zowaar gevoelloos (en nu nog steeds voelen ze weleens numb aan). Mijn kleren waren doorweekt voor meer dan 8 uur, mijn schoenen waren gewoon mobiele zwembadjes.. ugh, ik heb ook nog nooit zo bleek gezien. DESALNIETTEMIN, was het ongelofelijk fantastisch en ik heb er ook een geweldige souvenir aan overgehouden, namelijk de ‘Fuji wandel stok’. Ja, dit is mijn sacred souvenir voor het leven!

Hoe absurd het ook klinkt, en zoals de Japanners zeggen: “a wise man climbs Fuji once, and a fool twice”.. zou ik een tweede klim niet afslaan. Ik heb het dan niet over volgende week bij wijze van (of ja, waarom ook niet?) maar ooit zou ik het weleens weer willen proberen, met aangenaam weer OM DE ZONSOPGANG TE KUNNEN ZIEN, of om zelfs überhaupt iets te zien van de top want het was hartverscheurend, ziel-brekend om boven te komen in een grote dikke witte wolk met regen en wind en zicht tot 5 meter :'(.

Anyway, geniet vandaag van deel 1 en morgen komt deel 2 online! 😀

Oja, we hebben ook heeeeel eventjes tijd in Tokio gespendeerd, met name Shinjuku en Shibuya:). Hadden we maar meer tijd gehad!

Leave a Reply

